Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
collapse
* Volg ons
Volg ons via Twitter Volg ons via Facebook Volg ons via onze RSS feed

* Gebruikersinfo
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Wie is er online?
  • Dot gasten: 13
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 2
  • Dot Gebruikers Online:

* Kalender
mei 2013
zo ma di wo do vr za
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 [23] 24 25
26 27 28 29 30 31

* Statistieken
  • stats Totaal aantal leden: 2720
  • stats Totaal aantal berichten: 614890
  • stats Totaal aantal topics: 22763
  • stats Totaal categorieën: 5
  • stats Totaal aantal boards: 28
  • stats Hoogst aantal bezoekers online: 146

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Mening gevraagd: Blogs/Columns  (gelezen 2237 keer)

Yosti

• Ledenbeheerder
  • Trade Count: (+4)
  • Held
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 8 december 2010, 14:38:19 »

Ik ben inmiddels trouwens ook alweer druk bezig met een UFC 124 Preview. Is het handig om deze gewoon in het Non-WWE gedeelte te gaan posten? Of gaan we een aparte sectie maken voor dit soort stukken?

Credits 2 DeV
Beste Lid 2009 & 2010; Beste Poster 2008 t/m 2011; Favoriete Staflid 2011 & 2012

Shockmaster

• Trade Count: (0)
  • Senior
  • Hardy Retardy
    • Bekijk profiel
  • Gebruiker staat op moderatietoezichtlijstToezicht
« Reactie #26 Gepost op: 8 december 2010, 14:43:33 »

Misschien dat de liefde weer oplaait bij de mooiste PPV van het jaar (mijn inziens) the Royal Rumble.

Da's die ppv waarin "surprise" entrant Triple H wint aan het eind. Hoe sterk is je liefde?  ;D

Koen B

• Trade Count: (+3)
  • Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 8 december 2010, 15:24:52 »

Lastig. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook niet meer post in de show-topics. Hierin is geen discussie meer gaande. Het gaat inderdaad 90% over John Cena en de PG-rating.

Ik moet wel zeggen dat in het WWE Algemeen gedeelte er af en toe wel een leuk topic opduikt. Meestal zijn het wel dezelfde mensen die deze topics openen en die erin discussiëren, maar eigenlijk vind ik dat ook niet erg.

Is het geen idee om standaard eens per week/2 weken een nieuw topic te laten openen door een paar aangewezen personen? Ik heb best nog wel wat leuke ideeën voor topics en ik weet dat een aantal anderen (Tiralan, Fili, Yosti, Lamme ect) ook vast nog wel wat ideeën hebben. Ik denk dat we hiermee het WWE-gedeelte wel wat op kunnen opfleuren. Ik heb namelijk niet echt de behoefte om standaard columns/blogs te gaan schrijven, maar ik denk dat als een paar mensen wat inititatief nemen om het WWE gedeelte een wat prominentere rol te geven, dat best gaat lukken.

Edit: net het topic wat beter doorgelezen. Een wekelijks blog lijkt me wel een leuk idee. Denk dat je, zodra er meerdere blogs per week worden gepubliceerd, al snel een overkill krijgt. Misschien dat we dan 5/6 mensen kunnen vinden die om de beurt een blog schrijven. Dan is het voor die mensen ook niet teveel werk (aangezien ze er meerdere weken voor hebben) en kunnen er veel verschillende onderwerpen worden aangekaart.

In dat geval wil ik ook best een blog schrijven per paar weken.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2010, 16:18:51 door Koen B »

DeV

• Development
  • Held
  • Dus...
    • Bekijk profiel
    • Dvolution
« Reactie #28 Gepost op: 8 december 2010, 15:27:41 »

Ik ben inmiddels trouwens ook alweer druk bezig met een UFC 124 Preview. Is het handig om deze gewoon in het Non-WWE gedeelte te gaan posten? Of gaan we een aparte sectie maken voor dit soort stukken?

Het plan was om deze in de nieuws sectie te plaatsen. Dan komen ze ook op de voorpagina terecht. Vooralsnog kun je hem even naar mij sturen, mocht je hem redelijk snel afhebben. Ik ben echter aangenaam verrast door de mate van interesse voor het idee. Maar ik ben het ook eens met wat Fili eerder in dit topic al zegt: we moeten geen overkill creeëren. We zullen dus even moeten inventariseren wie wat kan doen en op welke regelmaat.

En aangezien we de discussie toch zijn aan het houden: Hoeveel van deze artikelen zouden jullie per week willen zien? TNA en WWE shows (RAW/SD) zijn er bijvoorbeeld al 3 in de week. Als het een PPV/UFC week is komen er daar nog bij en dan zijn er ook nog de algemenere posts. Is dat al direct overkill? Hoe kijkt men daar tegenaan?

magik77

• Junior
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 8 december 2010, 16:42:43 »

Da's die ppv waarin "surprise" entrant Triple H wint aan het eind. Hoe sterk is je liefde?  ;D

Ow, ik dacht eerder aan Undertaker, of aan Cena.
Maar idd in al die gevallen, denk ik, dat dit jaar mijn liefde op de proef word gesteld.

thanks 2 1Wollyyy

BGA

• Никола
  • Ledenbeheerder
  • Trade Count: (+1)
  • Held
  • De man uit jouw doktersroman
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 8 december 2010, 16:45:22 »

Het plan was om deze in de nieuws sectie te plaatsen. Dan komen ze ook op de voorpagina terecht. Vooralsnog kun je hem even naar mij sturen, mocht je hem redelijk snel afhebben. Ik ben echter aangenaam verrast door de mate van interesse voor het idee. Maar ik ben het ook eens met wat Fili eerder in dit topic al zegt: we moeten geen overkill creeëren. We zullen dus even moeten inventariseren wie wat kan doen en op welke regelmaat.

En aangezien we de discussie toch zijn aan het houden: Hoeveel van deze artikelen zouden jullie per week willen zien? TNA en WWE shows (RAW/SD) zijn er bijvoorbeeld al 3 in de week. Als het een PPV/UFC week is komen er daar nog bij en dan zijn er ook nog de algemenere posts. Is dat al direct overkill? Hoe kijkt men daar tegenaan?

Ach, iedere schrijver heeft natuurlijk z'n eigen stijl, dus het wordt eigenlijk kiezen wat je wilt lezen. De overkill zal dus wel meevallen, ook omdat er de aantal UFC shows meevallen.

Opdivic

• Trade Count: (+9)
  • Held
  • I gotta have more COWBELL!
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 8 december 2010, 17:00:49 »

Ik zou raw/nxt/smackdown in 1 blog doen.
TNA 1 blog.
UFC 1 blog per show (1 keer per maand toch?)
En de andere blogs.

Dan kom je op een blog of 3 a 4 per week op piekmomenten.
Ik vind dat best meevallen.

Yosti

• Ledenbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 8 december 2010, 17:10:40 »

UFC is wel wat vaker dan eens per maand, maar voor de "kleinere" shows (Fight Night, UFC Live on Versus) zou ik dan niet zo'n uitgebreide preview gaan schrijven.

Overigens verwacht ik de preview vanavond klaar te hebben. Het is wel echt leuk om te doen, vooral om allerlei achtergrondgegevens op te zoeken over de vechters en om vervolgens voorspellingen te doen. Ik stuur hem dan wel naar DeV!

Credits 2 DeV
Beste Lid 2009 & 2010; Beste Poster 2008 t/m 2011; Favoriete Staflid 2011 & 2012

VDV

• Junior
  • **
    • Bekijk profiel
  • Gebruiker staat op moderatietoezichtlijstToezicht
« Reactie #33 Gepost op: 8 december 2010, 22:13:46 »

Ik vind dit zeker een topidee. En zoals velen hier aangeven zou ik ook gaan voor 1 blog per week, en mss dan 1 thema behandelen en zo elke week eentje. De blogger kan dan zijn frustraties, mededelingen kwijt over de voorbije shows van dat thema en ook zijn kijk geven over het vervolg.

Evilman

• Trade Count: (+2)
  • Held
  • Black Label Motherfuckin' Society!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 8 december 2010, 23:02:50 »

Het is me trouwens even niet helemaal duidelijk, worden de blogs, als het doorgaat, in een nieuwe sectie op het forum geplaatst of op de hoofdpagina van wweh?

Credits: ECWChamp
Winnaar Award: Beste Feud 2011 vs DefCon

Fili

• WWEH Legend
  • Held
  • Fucking koning ©
    • Bekijk profiel
    • The Dukes
« Reactie #35 Gepost op: 22 december 2010, 23:57:08 »

Nadat de eerste blogs/columns geplaatst zijn, is me al wel iets duidelijk geworden. Behalve die van DeV zijn ze véél te lang. Het is in een column juist de kunst om in relatief weinig woorden je mening duidelijk te geven en te onderbouwen. Nu zijn er ook nog geen columns gepost (en zelfs geen echte blogs, eerder gewoon verslagen), maar goed dit is alvast een opmerking op voorhand.

En de blogs (dus de verslagen) die tot nu toe gepost zijn, zijn ook niet heel geschikt om discussies los te maken lijkt me. Dit heeft twee redenen, namelijk reden één (en ook de belangrijkste) ze zijn allejezus lang en mensen gaan dat niet allemaal lezen en dus ook niet reageren op het verhaal. Ze geven hooguit hun eigen menig zonder te lezen... net als in de results topics waar alles in het Engels gepaste wordt. En dat is ook meteen reden 2, mensen posten al in de results topics.

Het is echt niet per se nodig om een verhaal van 300 woorden bij elk segment te zetten. Dat is onleesbaar juist doordat het zoveel tekst is. Mensen zien het en denken het welbekende TL:DR.

Tiralan

• Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 23 december 2010, 00:19:38 »

Ik heb hierover nagedacht, omdat ik wist dat ik natuurlijk een lang verhaal ging schrijven. Ik neem aan dat je op mij doelde, en die van Yosti was ook wat lang van stof.

Mijn blog is volgens mij verre van een match verslag. Het is een weerspiegeling van de storylines tot dusver, en hoe hiermee is omgegaan op de PPV. Verder licht ik wat toekomst perspectieven voor, hoe IK ze zie. Eigenlijk staat in die blog, wat ik normaliter in 50 posts op dit forum her en der duidelijk probeer te maken.

Ik snap dat het TL:DR voor jou is, maar volgens mij ben jij sowieso niet echt het type die intresse toont in de mening van een ander. Niet om het een of ander, maar het zal jou aan je reet roesten hoe ik over de WWE denk nowadays. En dat is geen kritiek, slechts een observatie.

Ik hoop, dat mensen mijn stijl, mijn mening en mijn stuk interessant vinden om te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat mensen stukken overslaan of globaal stukken doorscrollen. Het is mij allemaal om het even. Ik hoop op een aantal reacties. Het zij het commentaar dat het te langdraderig is, dan weet ik dat ik beknopter moet schrijven. Ik heb zelf het gevoel, dat Hoewél het een lang stuk is, ik niet 1000 woorden teveel heb gebruikt om dezelfde boodschap over te brengen. Ik had eenmaal veel te vertellen (vond ik zelf.. that is).

Ik wil mezelf ook column aanleren om te schrijven op krant-niveau zeg maar. Scherpe, kritische (wat ook positief kan zijn..) columns van het tijdschrift-column formaat (Maximaal 500 woorden). Dit is echter een vak apart, en PPV zijn daar niet echt geschikt voor om te columnen.

Ik snap je kritiek, ik snap je commentaar. Ik waardeer het ook, maar ik vraag me af of het wel helemaal van toepassing is. Ik weet zelf ook niet goed wat men graag wil zien, dat weet jij ook niet precies. Wij hebben beide zo onze voorkeur, ik hoop dat mensen er wat van laten horen, bijvoorbeeld in het topic van mijn column (niet eens omdat ik graag reacties daarop wil, maar in het belang van het hele blog-gebeuren; zodat wij bloggers ook iets meer kunnen sturen in ons schrijven!)

I'm the executive Vice-President of WWEH Talent Relations and General Manager of both Revolution and Undisputed!

Fili

• WWEH Legend
  • Held
  • Fucking koning ©
    • Bekijk profiel
    • The Dukes
« Reactie #37 Gepost op: 23 december 2010, 00:41:08 »

Ik heb hierover nagedacht, omdat ik wist dat ik natuurlijk een lang verhaal ging schrijven. Ik neem aan dat je op mij doelde, en die van Yosti was ook wat lang van stof.

Ik doelde op allebei.

Citaat
Ik snap dat het TL:DR voor jou is, maar volgens mij ben jij sowieso niet echt het type die intresse toont in de mening van een ander. Niet om het een of ander, maar het zal jou aan je reet roesten hoe ik over de WWE denk nowadays. En dat is geen kritiek, slechts een observatie.

Een observatie is doorgaans ergens op gebaseerd. Dit is nergens op gebaseerd. Ik zei ook niet dat het TL:DR voor mij is, maar goed. Wat jouw mening is, is een punt van discussie en dus ben ik er best wel in geïnteresseerd tenzij ik het te triest voor woorden en niet discussiewaardig vind. Dat ik geen interesse in de mening van een ander toon is denk ik één van de domste dingen die ik hier de laatste tijd gelezen heb. Als je namelijk geen interesse toont in iemands mening kun je ook geen discussie aan gaan en dat is iets wat ik veelvuldig doe of deed. De laatste tijd minder omdat mensen weinig nuttigs meer te melden hebben.

Citaat
Ik wil mezelf ook column aanleren om te schrijven op krant-niveau zeg maar. Scherpe, kritische (wat ook positief kan zijn..) columns van het tijdschrift-column formaat (Maximaal 500 woorden). Dit is echter een vak apart, en PPV zijn daar niet echt geschikt voor om te columnen.

Alles is in principe geschikt voor een column. Er zijn mensen die een column over een heel jaar kunnen schrijven. Dus dat gaat niet op.

In z'n algemeenheid kun je me nog meer vertellen, maar dit is geen tijdschrift en geen krant. Berichten op het web zijn over het algemeen zo kort mogelijk met toch alle mogelijke informatie er in. Als we het dan toch specifiek over jouw 'blog' hebben dan is het daarbij niet het geval. Je gebruikt wel degelijk veel meer woorden dan nodig is, maar goed dat is een heel andere discussie.

Ik denk simpelweg dat hele lange posts zoals bijvoorbeeld ook die van Yosti niet veel bij zullen dragen aan de discussies hier op het forum. Je hebt het over dat ieder zijn voorkeur heeft en dat is uiteraard zo, maar het is op dit forum ook wel duidelijk dat de meeste leden liever een stukje van 400 woorden lezen wat nergens over gaat dan een lap tekst van 3500 woorden waarin eigenlijk 20 verschillende punten van discussie naar voren worden gebracht. Plus het maken van zo'n tekst heeft ook nog tot gevolg dat er 19 punten achterwege worden gelaten óf mensen die niet weten waar ze op zullen reageren en dus maar een algemeen bericht plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2010, 00:43:55 door King Filimonov »

Tiralan

• Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 23 december 2010, 01:03:12 »

Ik zeg niet dat je geen interesse toont in andermans mening, er stond dat het je aan je reet kan roesten wat MIJN mening is. Ofwel, ik verwacht niet dat jij met volle spanning en interesse mijn blog door leest. Niet alleen omdat het te lang is in jouw ogen, maar evengoed omdat ík heb geschreven heb.

Goed, zoals ik al zei, ik ben het verder wel aardig met je eens. Ik moet me soms ook door de teksten van Yosti heenworstelen (whaha, het klinkt wat lullig op deze manier, maar zo is het niet bedoeld hoor, Jos ;)). Neemt niet weg dat het me wel kan boeien.
Mijn eigen blog.. tsja, je begint met schrijven en typt wat in je op komt. Dat daar een aardige lap uit komt rollen had ik wel verwacht. Zie ik dit als een probleem? Nog niet. Ik vind het een probleem als er 20 reacties met TL:DR onder komen te staan (wat overigens meer over die personen zou kunnen zeggen als over mijn blog, maar dat terzijde.)

Het moet zijn beloop maar even zien, ben ik van mening.

I'm the executive Vice-President of WWEH Talent Relations and General Manager of both Revolution and Undisputed!

Yosti

• Ledenbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 23 december 2010, 11:19:12 »

Natuurlijk was mijn UFC 124 Preview een lange lap tekst. En natuurlijk heeft lang niet iedereen dat hele stuk gelezen. Terechte opmerkingen die ik ook helemaal kan begrijpen. Toch denk ik dat het ook met die kennis in mijn achterhoofd, niet anders had geschreven. Hoe ga je anders een uitgebreide preview schrijven voor een show met zoveel verschillende gevechten op de card? Ga je een soort algemeen verhaaltje schrijven? Dat werkt al helemaal niet lijkt me. En als je per gevecht kijkt, zijn de verhaaltjes helemaal niet zo lang volgens mij. Ik denk dan ook dat die preview vooral bedoeld is zodat iedereen dát stukje eruit kan pikken, dat hij zelf boeiend vind. De een wil misschien wat meer lezen over Struve vs McCorkle, de ander over de main event, en weer een ander misschien juist over de undercard. Wat dat betreft is er voor iedereen wat wils lijkt me. Althans, dat is hoe ik het bekijk. Mochten er mensen zijn die er anders over denken, dan is dat uiteraard altijd welkome feedback. :)

EDIT: ik denk wel dat Fili trouwens nog een goed punt heeft als hij zegt dat het was dubbel op lijkt af en toe, dat er EN een Results Topic is EN een Blog Topic. De meeste mensen reageren volgens mij toch (automatisch) in het resultaten topic en dan zijn er veel die niet ook nog eens reageren in een blog gedeelte. Dit is wel iets waar we misschien nog eens goed over na moeten denken.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2010, 11:22:58 door Yosti »

Credits 2 DeV

Evilman

• Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 23 december 2010, 12:17:47 »

Ik vind de blogs over de shows prettiger om te lezen, die results heb je verder ook niet veel aan imo.. In een blog wordt er tenminste op ingegaan wat er gebeurd is, wat anders moet etc. Dat krijg je in een resultaten topic niet echt.

Yosti

• Ledenbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 23 december 2010, 12:27:11 »

Ik vind de blogs over de shows prettiger om te lezen, die results heb je verder ook niet veel aan imo.. In een blog wordt er tenminste op ingegaan wat er gebeurd is, wat anders moet etc. Dat krijg je in een resultaten topic niet echt.

I couldn't agree more Ottomeister. Ik lees ook juist graag de blogs, omdat hierin een mening wordt geuit en dat je het dan juist wat meer kan hebben over storylines e.d. en niet alleen over de resultaten an sich. De grote vraag is wel: geldt dat voor een kleine minderheid... of juist voor een wat grotere meerderheid? Daar heb ik eigenlijk heel weinig zicht op nu en daar ben ik tegelijkertijd wél benieuwd naar!

Credits 2 DeV

Evilman

• Held
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 23 december 2010, 12:58:10 »

Ik denk dat je dan toch praat over een minderheid, om als voorbeeld maar even de storymode te nemen. Meestal wordt alleen de eigen match gelezen terwijl dat niet echt ''eerlijk'' is voor de rest van de schrijvers vind ik. Ja het is zeker tijdrovend om een show in 1 keer te lezen, maar tot de volgende show is heb je 2 weken..

Maar ok, je bent niet verplicht natuurlijk. Met deze blogs lijkt het me precies hetzelfde, zeker met het dikgedrukte gedeelte waar men als eerste naar toe kijkt, boeit het niet echt, ga je door. Iig lees ik de blogs wel met alle plezier helemaal door. Als ik nou een uur aan het lezen zou zijn voor een blog zou ik me wel afvragen wat het nut ervan is, maar deze blogs zit je binnen 5 tot 10 minuten doorheen, daarna kun je goed reageren vind ik, omdat de dingen wat duidelijker aangegeven zijn.

Pagina's: 1 [2]

Deel dit topic

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo

Copyright
WrestlingFans © 2001-2013. Alle rechten voorbehouden.

All World Wrestling Entertainment programming, talent names, images, likenesses, slogans, wrestling moves, and logos are the exclusive property of World Wrestling Entertainment, Inc. All World Wrestling Entertainment programming, talent names, images, likenesses, slogans, wrestling moves, and logos used on this site are for viewing purpose only. All other trademarks, logos and copyrights are the property of their respective owners.

WARNING: WWE is actively going after persons who are operating websites that contain WWE trademarks and copyrighted material, and if they are caught they will be forced to pay monetary damages to WWE! So webmasters watch out and be smart, this is a warning for your own safety!